دو خبر از اكسپو 91
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از اكسپو 91، 'غلامعلی حدادعادل'با اشاره به قانون یك دهم درصد بودجه عمرانی ساختمانی برای خرید آثار هنری گفت: این قانون در راستای حمایت از هنرمندان است و متأسفانه در قانون بودجه سال 91 خرید آثار هنری حذف شده است.

وی ادامه داد: سعی خواهیم كرد در مجلس نهم قانون جداگانه‌ای خارج از قانون بودجه برای خرید آثار هنری تصویب شود تا دیگر هر سال منتظر قانون بودجه و تصویب بودجه‌ای برای خرید آثار هنری نباشیم.

رییس سابق كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند در این دوره عضو كمیسیون فرهنگی مجلس نیستم اما با نمایندگان عضو این كمیسیون قانون جداگانه بودجه خرید آثار هنری را مطرح می شود، امیدواریم این امر محقق شود.

***

'محمدحسین صوفی' معاون صدای سازمان صدا وسیما در بازدید از نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی كشور گفت:مشاهده این همه آثار هنری كه در یك جا جمع و عرضه شده‌ اند باعث لذت است. این آثار بیانگر ذوق و احساس لطیف هنرمندان ایرانی است كه با استفاده از ادبیات، فرهنگ، تمدن، تاریخ، دین و آیین ما بسیار زیبا، بدیع، نوآورانه و تاثیرگذار خلق شده اند.

معاون صدای سازمان صداوسیما ادامه داد:براساس وظیفه ای كه درمورد خرید آثار هنری برعهده دارد كارشناسانی را برای مشاهده و بررسی امكان خرید آثار اعزام خواهد كرد.

وی به برنامه‌های این سازمان در حمایت از هنر و هنرمند عرصه تجسمی كشور اشاره كرد و ادامه داد:خوشبختانه در رادیو و تلویزیون چه در بخش‌های برنامه‌سازی و چه خبری بخش‌های

گوناگون، متعدد، متنوع و پر حجمی برای معرفی انواع هنرها از هنرهای تجسمی وجود دارد. به عنوان مثال برنامه‌های رادیویی در طول شبانه روز به ویژه در روزهای پایانی هفته و فراغت، نمایشگاه‌ها، موزه‌ها و آموزشگاه‌های هنری را معرفی می‌كنند تا مردم از آن‌ها دیدن و بهره‌برداری كنند.

به گفته صوفی،یكی از دلایل رونق در همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری معرفی خوب این رویدادها از سوی رسانه ملی است.

معاون صدای سازمان صداوسیما افزود: یكی از راه‌های مدیریت بر داشته‌های هنری، استفاده از آثار هنری تولید شده توسط هنرمندان است. بنابراین هنگامی كه ما نمایشگاه، موزه و مكان‌های فرهنگی و هنری را معرفی و با هنرمندان و فعالان این عرصه گفت‌وگو می‌كنیم به این معناست كه از آثار هنری استفاده و بهره‌برداری شود.

اكسپو 91 را بنیاد فرهنگی رودكی از 28 خرداد در تالار وحدت آغاز شده و تا 25 تیرماه ادامه دارد.

فراهنگ**9173**





:: برچسب‌ها: سیاه , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: